Přihlásit

Košík je prázdný.

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a z. č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).

Spotřebitel je každý kupující, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Prodávající je obchodní společnost Kokiska s.r.o., se sídlem Stráň 3, 360 01 Karlovy Vary – Sadov, IČ 02509016, DIČ CZ02509016. Společnost Kokiska s.r.o. je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.

Zprostředkovatel je Michal Vávra, Pavlovská 520/27, 623 00 Brno, IČ 75428075, DIČ CZ7409093879, www.obchod-doma.cz 

Zákazníkem internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.

Vady zboží

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

-  má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

-  se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,

-  věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

-  je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a

-  věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Práva z vady zboží

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.

Lhůty

Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Záruční doba začíná běžet převzetím Zboží Zákazníkem. Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, činí záruční doba pouze 12 měsíců. Po uplynutí této lhůty je zboží vráceno zpět zákazníkovi na jeho náklady. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě. V případě výměny Zboží začíná běžet nová záruční doba.

Ostatní

Odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy věci.

Na žádost spotřebitele je Prodávající povinen poskytnout spotřebiteli písemné potvrzení o povinnostech z vadného plnění v rozsahu stanoveném zákonem (záruční list). Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat Kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující údaje (fakturu), které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu Prodávajícího, IČ, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud je poskytována delší než zákonná záruka, Prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky v záručním listě.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy, se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.

Postup a vyřízení reklamace

Pro reklamaci zboží je nutné vyplnit reklamační formulář, který je umístěn na webových stránkách prodejce https://www.kokiskashop.cz/cz/reklamace/krok1/, nebo dostupný zde. Vzhledem k širokému sortimentu zboží, je každá reklamace posuzována individuálně. Reklamace se přednostně řeší formou opravy, výměny zboží nebo dílu, či slevou. Na vrácení peněz má zákazník nárok tehdy, když se jedná o tři různé vady v jeden okamžik, nebo po sobě se opakující stejnou vadu nebo vadu neodstranitelnou, pak je reklamace považována za odstoupení os kupní smlouvy a zákazníkovi se vrací peníze. Peníze se zákazníkovi také vrací v případě, kdy Kokiska s.r.o. nestihne reklamaci vyřídit ve lhůtě 30 dnů.

Ihned po zadání reklamace pomocí reklamačního formuláře dostane Kupující potvrzení na elektronickou adresu o přijetí reklamace. Kupující je elektronickou cestou informován o každém kroku, který se učiní během jeho reklamace, vč. závěrečného vyrozumění o vyřízení reklamace – ať již o jejím neuznání, nebo o jejím vyřešení.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se Kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Reklamované zboží se zasílá na adresu expedičního skladu prodejce a to: Kokiska s.r.o, Areál Kanov, Závodní 293, Karlovy Vary 360 18. Před odesláním zboží je nutné mít reklamaci zadanou, aby Kupující znal číslo reklamace, které je nutné uvést na vnějším balení zboží, aby byla zásilka jednoznačně identifikovaná. V případě technických problémů se zadáním reklamačního formuláře je možné zaslat reklamaci emailem na info@kokiskashop.cz.

Za situace, kdy je potřeba Zboží zaslat Prodávajícímu nebo servisnímu středisku, si Kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.

Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 31. 3. 2016. Změny reklamačního řádu jsou vyhrazeny.

 

POUČENÍ O ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

Jak postupovat, když zakoupené zboží pro vás není to pravé a chcete ho vrátit v zákonné 14denní lhůtě?

V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží. Nárok máte i v případě, že objednávku učiníte po internetu s osobním odběrem v našem expedičním skladě. Je nutné nás o svém záměru odstoupit od smlouvy písemně informovat, a to nejdéle 14. den od převzetí zboží. Od toho dne pak nejdéle do 14. dní zboží doručit nám.

V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.

Náklady spojené s vrácením zboží platí kupující, pokud se nejedná o naši chybu. V tom případě zákazníkovi vrací náklady na poštovné Kokiska s.r.o. na základě oskenovaného podacího lístku.

Pokud zákazník odstupuje od smlouvy, je vhodné, aby vždy hned uvedl číslo účtu pro vrácení peněz přímo do formuláře.

Jak zboží vrátit.

Před samotným vrácením zboží je nutné vyplnit elektronický reklamační formulář, kde Kupující zvolí variantu „Chci odstoupit od smlouvy“. Odkaz na reklamační formulář je součástí emailu o dokončení objednávky a je zveřejněn na stránkách Prodejce zde.

Reklamované zboží posílá zákazník na adresu:  

Kokiska s.r.o.

Areál Kanov, Závodní 293, Karlovy Vary 360 18

Ode dne, kdy Kokiska s.r.o. reklamované zboží obdrží, má ze zákona lhůtu na vyřízení v délce 30 dní. 

Náklady za poštovné při posílání reklamace platí zákazník, pokud je mu reklamace uznána a pošle poté na email reklamace@kokiskashop.cz oskenovaný podací lístek, má nárok na proplacení poštovného (vždy se však proplácí jen poměrná část, která odpovídá nejlevnějšímu způsobu dopravy, např. zaslání Českou poštou).

Vracené zboží, prosíme, dobře zabalte, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Na vnější karton uveďte, že se jedná o odstoupení od smlouvy a číslo objednávky, aby šlo zásilku jednoznačně identifikovat (uspíšíte tím celý proces vyřízení). Zboží nikdy nezasílejte na dobírku! Takto zaslané zboží nebude přebráno a bude se Vám vracet.

UPOZORNĚNÍ! Jakmile nám zboží dorazí zpět v pořádku, tak Vám bude vrácena částka za zboží, v případě, že v objednávce byl pouze vracený kus, tak Vám bude vrácena i částka za poštovné, která byla součástí objednávky. Poštovné, které Kupující zaplatí, za navrácení zásilky Prodejci se neproplácí! Tento náklad jde na stranu Kupujícho.

Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vraceného zboží zpět na naše reklamační oddělení (případně než prokážete, že vracené zboží nám již bylo odesláno). Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.

Prosíme o přečtení následujících podmínek a rad k vrácení zboží.

Původní obal není nutné vracet

Obal není předmětem koupě ani součástí koupené věci. I přesto má kokiskashop.cz právo na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Tyto náklady jsou vždy individuálně posouzeny a jako takové jsou poté zákazníkovi naúčtovány a započteny s částkou za vrácené zboží.

Zboží si můžete vyzkoušet

Nemělo by však dojít k jeho zjevnému opotřebení. Zboží může být použito, ale je třeba myslet na náklady, které bude mít naše společnost s uvedením zboží do původního stavu a které mohou být požadovány k úhradě.

Účtování těchto poplatků předejdete, pokud zboží uvede do původního stavu sami (očištění, zkompletování, správné zabalení apod.) S ohledem na různorodost zboží je každý případ odstoupení od smlouvy řešen individuálně.

Dodržení 14denní lhůty

Pro dodržení lhůty je rozhodující, kdy je odstoupení od smlouvy odesláno. Lhůta pro odstoupení se tak považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).

V co nejkratším termínu od zaslání tohoto odstoupení, nejdéle do 14 dní, je potřeba, abyste nám předali zakoupené zboží. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.

Při podezření, že k poškození zboží mohlo dojít při přepravě
 

Je nutné poškozenou zásilku vyfotografoval – v detailu, ale hlavně zabalení, druh výstelky, krabice atd.

Pokud bylo zboží přepravováno Českou poštou, musí zákazník do 2 pracovních dnů od obdržení poškozeného zboží zajít na poštu a tam vyplnit reklamační protokol. K tomu stačí fotografie poškozeného zboží. Poté můžete zadat reklamaci i v formuláři a zvolit možnost "poškozeno během přepravy". V případě, že reklamace nebude Českou poštou uznána, prosím nás o tom informujte. Vždy je však třeba usilovat o to, aby škodu zaplatila Česká pošta, pokud je zjevné, že ji způsobila.

Ze zákona má zodpovědnost za stav zboží, které odchází ze skladu, Kokiska s.r.o. Pokud jde o nakupujícího na IČO, ten si nese zodpovědnost za poškození vzniklé při přepravě sám a musí si reklamaci rovněž zařídit sám.

V případě přepravy GLS zákazník vždy zadává reklamaci na https://www.kokiskashop.cz/cz/reklamace/krok1/ a je nutné poslat na e-mail reklamace@kokiskashop.cz ihned i fotografie poškození, detailu, obalu a výstelky. Zákazník může, pokud je poškození vidtelné již při převzetí, nahlásit vadu kurýrovi a sepsat s ním ihned zápis o škodě. Opět je zde nutné reklamovat poškozenou zásilku do 2 pracovních dní.

Pokud zákazník zaregistruje poškození zásilky při přepravě ve lhůtě delší, než jsou 2 pracovní dny, vyplní náš reklamační formulář a my mu poté sdělíme možnosti řešení.

  

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace